SZUKAJ

Demo - Camper T1 - wersja limitowana - kopia oferty

Oddam

Szczegóły ogłoszenia

Id Ogłoszenia: 290
Wyświetlony: 2539
Dodane: 2020-06-02 21:57
Wygasa: nie wygasa
Cena: 95 000,00
Kontakt Kontakt: 51..........
Wyślij SMS Zadzwoń
Autor
Jan Darmowy (13)
Typ konta: Osoba prywatna, Dealer, Komis, Serwis, Sklep
0.00 ( 0 votes )

Informacje dodatkowe

Opis

Volkswagen Transporter I został zaprezentowany po raz pierwszy w 1949 roku.

Samochód nosił kod fabryczny T1 i nosił przydomek Bulli. Auto zostało poprzedzone prototypem z 1948 roku oznaczonym symbolem Bulli (od pierwszych słów Bus Lieferwagen) o ładowności 750 kg. Wersja produkcyjna pojazdu zaprezentowana została 12 listopada 1949 roku. Nazwano ją oficjalnie Typ 2 Transporter. Oznaczenie T1 oznacza pierwszą generację modelu Typ 2 Transporter.

Historia stworzenia pojazdu sięga 1947 roku, kiedy to holenderski importer Volkswagena spotkał się w Minden z przedstawicielami administracji brytyjskiej wolfsburskich zakładów, aby rozmawiać o zakupie kilku Garbusów dla Holandii. Podczas rozmowy narysował on w swoim notesie odręczny szkic samochodu dostawczego z umieszczonym z tyłu silnikiem, kierowcą z przodu i przestrzenią ładunkową z miejscem na około 750 kg ładunku, który inspirowany był zbudowanym dla wewnętrznych potrzeb fabryki samochodem skrzyniowym[2].

Po jakimś czasie w 1948 roku nowy członek zarządu w Wolfsburgu Heinirch Nordhoff zaakceptował ideę pojazdu i zlecił konstruktorowi Alfredowi Haesnerowi jej realizację. W ciągu roku powstała dokumentacja techniczna pojazdu oraz zbudowane zostały pierwsze prototypy pojazdu[2]. Do konstrukcji auta zastosowana została wzmocniona płyta podłogowa z Volkswagena Garbusa[2]. 12 listopada 1949 roku oficjalny prototyp pojazdu przedstawiono dziennikarzom[2].

Produkcję pojazdu rozpoczęto 8 marca 1950 roku w Wolfsburgu. Auto produkowane było w czterech różnych wersjach: samochód dostawczy, pojazd specjalny, minibus mieszczący 8 osób oraz sklep obwoźny[2]. Rok później zaprezentowano osobową wersję pojazdu pod nazwą Samba. Auto otrzymało dwukolorowy lakier, odsuwany dach, dużo chromu oraz 21 okien[2].

W związku z dynamicznym rozwojem produkcji pojazdu 24 stycznia 1955 roku podjęto decyzję o budowie fabryki zajmującej się produkcją wyłącznie samochodów użytkowych. Zlokalizowana została w Hanowerze[2]. Produkcję aut w fabryce rozpoczęto 8 marca 1956 roku[2]. W 1958 roku zaprezentowano wersję z podwójną kabiną[2].

Lokalizacja

Błonie, warszawski zachodni, MAZOWIECKIE

Ostatnio oglądane ogłoszenia