1.00 ( 1 votes )

Jaguar, ikoniczny producent samochodów, ogłosił znaczące zmiany w swojej identyfikacji wizualnej, w tym zastąpienie historycznego logo „ryczącego kota” nowym symbolem „skaczącego kota”. Ten krok ma być, jak określa firma, „potężnym hołdem dla modernizmu” i zapoczątkowaniem nowej ery w projektowaniu marki. Jaguar zaprezentował nowe logo i markę przed ponownym wprowadzeniem na rynek marki oferującej wyłącznie samochody elektryczne. Nowe logo przyjmie formę graficznego zapisu: JaGUar.


Przemiana marki obejmuje odważniejsze projekty, kreatywniejsze podejście oraz silniejszą, bardziej rozpoznawalną tożsamość. Firma zapowiedziała również wprowadzenie czterech emblem symbolizujących zmiany: „Strikethrough”, „Maker's Mark”, „Exuberant Colours” oraz „Device Mark”.

Profesor Gerry McGovern OBE, dyrektor kreatywny Jaguar Land Rover, podkreślił, że fundamentem nowej wizji Jaguara jest wierność oryginalności. Przypomniał słowa założyciela marki, Sir Williama Lyonsa: „Jaguar nie powinien być kopią niczego”.

– „Nowy Jaguar to marka zbudowana wokół ekscytującego modernizmu. Jest śmiała, artystyczna i wyjątkowa na każdym etapie kontaktu z klientem. To reinterpretacja, która przywraca esencję Jaguara, czyniąc go znów ukochanym, ale zarazem aktualnym dla współczesnych odbiorców” – zaznaczył McGovern.

Z kolei Rawdon Glover, dyrektor zarządzający Jaguar Land Rover, dodał: – „Aby przywrócić tak globalnie rozpoznawalną markę, musieliśmy wykazać się odwagą. Jaguar zawsze był najlepszy, gdy łamał konwencje. Nowa tożsamość marki to całkowity reset. Jaguar zmienia się, by odzyskać oryginalność i zainspirować nowe pokolenie”.

Device Mark

Nowy znak graficzny Jaguara to jego podpis, który stanowi potężny hołd dla modernizmu. Geometryczna forma, symetria i prostota łączą w nieoczekiwany sposób wielkie i małe litery, tworząc harmonijną wizualnie całość.

Strikethrough

Ten odważny, liniowy element graficzny nadaje Jaguarowi niezaprzeczalną obecność i natychmiast rozpoznawalną estetykę. Symbolizuje przełamywanie imitacji i zwyczajności.

Exuberant Colours

Żywe kolory stanowią fundament nowej identyfikacji marki. Zainspirowane paletą malarską – żółć, czerwień i błękit – są tonalnymi filarami Jaguara, zawsze prezentowanymi z teksturą lub ruchem. Ich zastosowanie odzwierciedla wartości marki i jej powiązanie ze sztuką.

Maker’s Marks

Na nowo zinterpretowany symbol „skaczącego kota” to cenny znak pochodzenia i doskonałości Jaguara. Zawsze skierowany w przód, uosabia aspiracje marki oraz jest jej znakiem jakości.

Monogram Jaguara, jako kod ekspresji i symbol ukończonego dzieła, pełni funkcję ozdobnika i ostatecznego akcentu w nowych projektach marki.

Nowa identyfikacja wizualna Jaguara to synteza tradycji i nowoczesności, mająca na celu przyciągnięcie uwagi współczesnych odbiorców oraz odnowienie wizerunku marki jako pioniera w świecie motoryzacji.

Jaguar stawia na elektryczność – ambitny krok w stronę przyszłości

Decyzja o rebrandingu towarzyszy strategicznemu przesunięciu firmy w kierunku rynku samochodów elektrycznych. Jaguar zaprzestał już produkcji niemal wszystkich modeli z silnikami spalinowymi i zapowiedział, że do końca 2024 roku w ofercie pozostanie tylko jeden pojazd spalinowy – SUV F-Pace, dostępny w wersjach benzynowej, wysokoprężnej i hybrydowej.

Producent planuje wprowadzenie na rynek trzech elektrycznych modeli w 2026 roku, które mają konkurować m.in. z Porsche Taycanem. Ich ceny będą oscylować w sześciocyfrowych kwotach, co uczyni je jednymi z najdroższych masowo produkowanych Jaguarów w historii.

Jednak nie wszyscy podzielają optymizm firmy. Inwestorzy obawiają się, czy popyt na samochody elektryczne jest obecnie wystarczający, by podtrzymać istnienie marki, szczególnie w obliczu trudności konkurencji, takich jak Porsche Taycan czy Audi e-tron GT.

Jaguar Land Rover zainwestował już 365 mln funtów (437,88 mln euro) w fabrykę w Wolverhampton, która będzie produkować pierwszy w pełni elektryczny Range Rover. Na cały program elektryfikacji firma planuje przeznaczyć ponad 15 mld funtów (18 mld euro).

Jaguar, podejmując ten ryzykowny krok, stara się na nowo zdefiniować swoją pozycję w przemyśle motoryzacyjnym, łącząc dziedzictwo marki z przyszłością napędzaną innowacjami.

Galeria zdjęć

 

źródło: https://media.jaguar.com/news/2024/11/fearless-exuberant-compelling-jaguar-reimagined-0

Rating

Komentarz do artykułu
1.00

Users' reviews

1.00

Dużo informacji o nowym rebrandingu. W tej strategii nie ma najważniejszego, czyli motoryzacji. To teraz wygląda jak marka modowa lub nowy produkt z branży perfumeryjnej.

Log-in to add review

Okazje - Pilne - Promocje