Nadjeżdża nowy Ford Mustang Mach 1 – najlepiej prowadzący się Ford Mustang, jaki kiedykolwiek dotarł do Europy.
Mustang Mach 1 jest wyposażony w 460-konną wersję 5-litrowego, aluminiowego silnika benzynowego V8 Forda – zmodyfikowanego dla tego modelu, aby poprawić osiągi zarówno na drodze, jak i na torze. Moc maksymalna jest osiągana przy 7500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 529 Nm przy 4600 obr./min.
Jego nieokiełznany charakter podkręca niezwykle aerodynamiczna sylwetka, agresywnie poprowadzone linie nadwozia i detale stylistyczne dedykowane wyłącznie limitowanej edycji. Oprócz ekstremalnych wrażeń, Ford Mustang Mach 1 zapewnia też maksymalny komfort i niepowtarzalną przyjemność z jazdy – a wszystko to dzięki zaawansowanym rozwiązaniom i technologiom. Poznaj bliżej następcę legendy.
BEZKONKURENCYJNA ZWINNOŚĆ
Mach 1 został wyposażony w zawieszenie o zmiennych nastawach, by sprostać wysokim wymaganiom rywalizacji na torze. System zawieszenia MagneRide® 1 pozwala na kontrolę siły tłumienia, wykorzystując elektroniczną regulację przepływu płynu hydraulicznego w amortyzatorach, dzięki czemu potrafi reagować w czasie rzeczywistym na zmieniające się warunki drogowe. Poddano go na potrzeby modelu tuningowi, podnosząc jego zdolności do jazdy wyczynowej dzięki sztywniejszym przednim sprężynom i stabilizatorom. Nowa kalibracja elektrycznego wspomagania kierownicy, ramy pomocnicze oraz elementy łączników przednich, montowane wcześniej w Mustangach Shelby GT350 i GT500, przyczyniają się do wyostrzenia reakcji układu kierowniczego, nieporównywalnej z właściwościami Mustangów oferowanych wcześniej w Europie.
ODRODZENIE LEGENDARNEGO STYLU
Mustang Mach 1 to najpewniej prowadzący się Mustang dostępny w Europie.
Do poziomu godnego legendarnej nazwy Mach 1 podniesiono osiągi pojazdu, poprawiając właściwości aerodynamiczne, przygotowując specjalne nastawy silnika V8 o pojemności 5,0 litra i mocy 460 KM oraz zwiększając wydajność układu chłodzenia.
Mustang Mach 1 jest dostępny w zarezerwowanej dla tej limitowanej edycji modelu palecie ośmiu kolorów nadwozia, w tym w ekskluzywnej odsłonie Fighter Jet Grey oraz kombinacji pasów i kontrastujących linii nawiązujących do charakterystycznego stylu Mach 1. Sportową stylizację dopełniają wyjątkowe, pięcioramienne 19-calowe felgi aluminiowe, o pół cala szersze dla obu osi, w kolorze Tarnished Dark z oponami wyczynowymi Michelin Pilot Sport 4.
CHARAKTERYSTYCZNE WNĘTRZE
Wywodząca się z wyścigów i inspirowana lotnictwem stylistyka wnętrza Mustanga Mach 1 podkreśla niepowtarzalny charakter samochodu. Wyróżnia się ciemną kolorystyką i aluminiowymi detalami Dark Engine, a skórzane sportowe fotele zdobią przeszycia w kolorze Metal Grey. Każdy Mustang Mach 1 jest sygnowany unikatową tabliczką na desce rozdzielczej z logo Mach 1 i seryjnym numerem egzemplarza. Wnętrze uzupełniają charakterystyczne dla tej wersji listwy progowe i ekran startowy systemu, witający na 12-calowym wyświetlaczu zegarów cyfrowych.
NIEPOKONANY NA TORZE
Ford Mustang Mach 1 niekwestionowany król każdej drogi.
Osiągi drogowe i potencjał pojazdu na torze podnosi unikalna konfiguracja zawieszenia. Specjalnie skalibrowane amortyzatory MagneRide® 1 i spełniające specjalne wymagania sprężyny, stabilizatory i zmienione parametry pracy tulei zapewniają lepszą kontrolę i reakcje samochodu przy dużych obciążeniach podczas pokonywania zakrętów. Przestrojone oprogramowanie sterujące wspomaganiem elektrycznym (EPAS) sprawia, że Mach 1 dysponuje bardzo precyzyjnym układem kierowniczym.
Dodatkowo wspomaganie układu hamulcowego o wyższych parametrach, zapewnia szybszy czas reakcji i szybkie hamowanie, o równomiernej sile, nawet przy dużych obciążeniach.
GOTOWY DO STARTÓW
Mach 1 jest seryjnym Mustangiem, dostępnym w Europie ze sportową, sześciobiegową manualną skrzynią biegów TREMEC, wyposażoną w system płynnej redukcji biegów. Klienci mogą również wybrać 10-stopniową automatyczną skrzynię biegów Forda, z dostosowaną chłodnicą oleju i przestrojonym oprogramowaniem, które sprosta wyższym wymaganiom, zarówno na torze, jak i na drogach.
Z kolei specjalnie skalibrowany 5-litrowy silnik V8 pozwala kierowcy cieszyć się zawrotną mocą 460 KM przy 7500 obr./min oraz momentem obrotowym 569 Nm przy 4600 obr./min.
Osiągi i dynamikę jazdy podkręcają różne rozwiązania jak zmieniony przód z nowym dwuczęściowym grillem, nową dolną osłoną chłodnicy i splitterem oraz nowe boczne wloty powietrza. Przedni splitter ukształtowano z myślą o zwiększaniu siły docisku i lepszej przyczepności przy dużych prędkościach, natomiast specjalny jednopłatowy tylny spojler dopasowano do właściwości elementów przedniej aerodynamiki, aby zapewnić idealną równowagę siły nośnej.