Fiat Chrysler Automobiles zmodernizuje swoją polską fabrykę w celu budowy hybrydowych i elektrycznych Jeepów, Fiatów i Alfy Romeo.
Firma planuje rozpocząć produkcję pierwszego z trzech nowych modeli w swojej fabryce w Tychach w drugiej połowie 2022 r. - poinformował 29 grudnia w oświadczeniu na swojej polskiej stronie internetowej.
Modele będą obejmować samochody w pełni elektryczne, powiedział FCA.
Inwestycje są „spełnieniem obietnicy wzmocnienia działalności FCA w Polsce złożonej dwa lata temu podczas prezentacji naszego biznesplanu” - powiedział w oświadczeniu szef koncernu samochodowego w Europie Pietro Gorlier.
Zakład w Tychach produkuje obecnie małe samochody Fiat 500 i Lancia Ypsilon.
FCA zainwestuje w projekt 755 mln zł (204 mln dolarów) „z perspektywami na wiele razy więcej” - powiedział na Twitterze wicepremier Jarosław Gowin.
Ani FCA, ani Gowin nie wskazali nowych modeli, które mają powstać w Tychach.
Obecnie fabryka produkuje minikary Fiat 500 i Lancia Ypsilon.
Janusz Michałek, prezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, powiedział w komunikacie, że samochody będą zupełnie nowymi modelami nie produkowanymi do tej pory przez FCA.
Polska prasa podała, że jednym z nowych modeli produkowanych w Tychach może być kompaktowy crossover Alfa Romeo Tonale, pokazany jako koncepcja na salonie samochodowym w Genewie w 2019 roku.
FCA planuje zwiększyć roczną produkcję w fabryce do 400 000 małych samochodów w oparciu o wspólną platformę modułową Grupy PSA, wynika z doniesień prasowych włoskich na początku tego roku. Zakład wyprodukował 263176 sztuk w 2019 roku.
W swoim planie na lata 2018-2022 FCA podało, że wyda 9 miliardów euro na elektryfikację w ramach planów inwestycyjnych o łącznej wartości 45 miliardów euro.
FCA planuje fuzję za 38 miliardów dolarów z PSA w celu stworzenia Stellantis, czwartego producenta samochodów na świecie.
Zakład w Tychach w przemysłowym południowym regionie Śląska w Polsce jest jednym z największych zakładów FCA i zatrudnia obecnie około 2500 osób.
Inwestycja jest impulsem dla Polski, która ma nadzieję, że przejście na pojazdy elektryczne pomoże jej sektorowi samochodowemu dogonić regionalnych rywali, takich jak Czechy i Słowacja.