0.00 ( 0 votes )

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała 28 listopada 2024 r. umowę na projekt i budowę dodatkowych ekranów akustycznych w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy (POW). Wykonana przez GDDKiA analiza porealizacyjna wskazała lokalizacje, w których konieczne jest wykonanie lepszej niż w pierwotnym projekcie ochrony akustycznej, m.in. pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów a rejonem ul. Cygańskiej (Wawer).

Mam dzisiaj dobrą wiadomość dla mieszkańców południowych dzielnic stolicy. Podpisaliśmy właśnie umowę dotyczącą zaprojektowania i budowy dodatkowych ekranów akustycznych oraz podwyższenie już istniejących ekranów w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy. Nowe ekrany powstaną na terenie dzielnicy Wawer w obrębie węzła Wał Miedzeszyński od ul. Celulozy, węzła Patriotów, ul. Mozaikowej oraz ul. Cygańskiej. Wysokość już istniejących ekranów zostanie ponadto w tym rejonie podniesiona. W trzecim kwartale 2026 r. planowane jest zakończenie tych prac. Wówczas podniesie się wreszcie komfort życia mieszkańców, którzy zabiegali o te inwestycje od lat — powiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak. 

Wykonawcą zadania o wartości 12,3 mln zł jest firma MR-CAT. Umowa zostanie zrealizowana w ciągu 20 miesięcy od daty zawarcia kontraktu. Na opracowanie projektu oraz uzyskanie wymaganych zezwoleń i decyzji wykonawca będzie miał 10 miesięcy, a kolejne 10 miesięcy to czas na realizację robót w terenie (z uwzględnieniem okresów zimowych) oraz uzyskanie niezbędnych decyzji pozwalających na użytkowanie.

GDDKiA ogłosiła ponadto przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie dodatkowych ekranów akustycznych dla kolejnych lokalizacji w ciągu POW - na zachód od Wisły: w okolicy ul. Sytej, od ul. Sytej do ul. Bruzdowej, od ul. Przyczółkowej do ul. Ruczaj, w okolicy ulicy Marcepanowej, a także w Zagórzu.

Odcinkowy pomiar prędkości na POW

Południowa Obwodnica Warszawy jest trasą chętnie uczęszczaną przez kierowców, o czym świadczy duże średnie dobowe natężenie ruchu, wynoszące około 90 tys. pojazdów na dobę. Niestety, niektórzy kierowcy nie przestrzegają dozwolonego limitu prędkości do 100 km/h, który obowiązuje pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów i Wał Miedzeszyński. Powoduje to zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, a także zwiększenie poziomu hałasu. Dlatego w 2025 r. jest planowane wprowadzenie odcinkowego pomiaru prędkości na tym fragmencie POW. Z dotychczasowych obserwacji wynika, że jest to najskuteczniejszy sposób do egzekwowania obowiązującego ograniczenia prędkości. Potwierdzeniem tego jest tunel drogowy w ciągu S2 pod Ursynowem, w którym od oddania do ruchu nie doszło to poważnych zdarzeń.

źródło: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/bedzie-ciszej-przy-poludniowej-obwodnicy-warszawy

Rating

Komentarz do artykułu

Users' reviews

Log-in to add review

Okazje - Pilne - Promocje